Har du lyst å være produkteier for digitale løsninger til kommunesektoren?
- Arbeidsgiver
- Norsk Kommunalteknisk Forening
- Stillingstittel
- Produkteier
- Frist
- 11.12.2022
- Ansettelsesform
- Fast
NKF digital er en ny avdeling som opererer på tvers av alle de kommunaltekniske fagområdene. Vi forvalter og utvikler plattformprodukter for samhandling og dataintegrasjon og har akkurat lansert vårt første elæringskurs. NKFs virksomhet støttes av produkter basert på Microsoft-teknologi.
Som produkteier i NKF digital vil du sammen med vår Customer Success Manager jobbe med våre satsning på digitalisering av våre tjenester. Du vil få hovedansvaret for utvikling etablerte og nye verktøy som bidrar til å oppfylle visjonen og strategien til NKF.
Vi skal i årene fremover digitalisere alle våre tjenester, skape hybride løsninger, modernisere våre verktøy og utvikle nye basert på våre medlemmers behov. Våre verktøy er og skal fortsette å være viktige virkemiddel for å bistå alle norske kommuner med en bærekraftig utvikling. Arbeidet er givende, med høy grad av variasjon og påvirkningsmulighet.
Du jobber i team med vår Customer Success Manager. Dere er lite team, som kjøper inn fra leverandører utvikling, drift og support. NKF digital er vårt raskest voksende område. Dere har et eget fagstyre, utstrakt dialog med programvareleverandører, en rekke samarbeidsprosjekter med statlige myndigheter da våre produkter er plattformprodukter og integrasjonskomponenter. NKFs verktøy skal sikre dataflyt og likere praksis i kommunesektoren og samhandle med den nasjonale digitaliseringstrategien for offentlig sektor.
Stillingen innebærer ledelse, design, oppfølgings- og prosjektledelse:
- Planer og prioriteringer fra NKF digital og brukerråd/revisjonsråd/API-råd
- Være første produkteier i NKF og etter hvert bidra til at dere blir flere, med mulighet for å rykke opp til lederrollen
- Ha ansvar for vårt mest sentrale produkt IK Bygg og utvikle dette til å bli en nasjonal løsning som støtter internkontroll og tilsyn av bygg og veg.
- Generell rådgivning og veiledning av kommuner, herunder utvikle NKFs digitaliseringsstrategi sammen med vårt fagstyre
- Koordinering av aktiviteter på tvers av fagområdene i NKF, herunder bidra til faglig innhold i kurs og konferanser
- Prosjektarbeid og gjennomføring av utviklingsprosjekt og andre relevante oppdrag
- Samarbeid med direktorater, departementer og organisasjoner
- Bidra i høringssvar
- Publisering på nett og i tidsskriftet Kommunalteknikk
Stillingsinnholdet vil kunne justeres i tråd med din kompetanse.
Vi søker deg som har
- Engasjement for kommunesektoren og en ambisjon om å skape varige løsninger som setter fart på digitalisering av offentlig sektor
- Erfaring fra IT-bransjen som utvikler eller som produkteier hos en organisasjon eller offentlig aktør
- Høyere utdanning teknologi, drift, prosjektledelse eller tjenestedesign
- Erfaring fra lignende arbeid, gjerne med bruk av brukerbaserte utviklingsprosjekter med et stort nettverk av aktive fremtidige brukere med et høyt engasjement
- God skriftlig formuleringsevne
- Gode samarbeidsevner
- Evne til selvstendig arbeid
- Brenner for å lage felles digitale komponenter for kommunesektoren i samhandling med statlige aktører og den private leverandørindustrien
- Har lyst til å realisere store nasjonale løsninger på vegne av sektoren
- Vi lede en transformasjon fra produkter og tjenester utviklet sammen med våre medlemmer til plattform-produkter
- Vil være en del av og utvikle et team som skal støtte alle kommuner i Norge, både med kompetanse men også bygge opp en support og utviklingsmodell
Fordel om du har
- Kunnskap/erfaring som produkteier/løsningsarkitekt/prosjektleder
- Kjennskap til norske digitale standarder
- Erfaring fra å jobbe med leveranse av digitale løsninger til kommuner eller i en kommune
- Erfaring med utvikling fra et konsulentselskap/programvareselskap
Du er resultatorientert, effektiv og fleksibel, har godt humør og ønsker å ha mange baller i luften.
Vi kan tilby
- 1 fast stilling i 100 %
- Fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 0930-1430
- Selvstendig arbeid innenfor et bredt fagfelt
- Noe reisevirksomhet må påregnes
- Medlemskap i KLP
- Konkurransedyktig lønn
- Moderne lokaler som vi veksler med hjemmekontor
Om arbeidsgiveren
NKF har en liten, men resultatorientert administrasjon med stort engasjement og et godt arbeidsmiljø. Vi har solid økonomi og hyggelig lokaler sentralt i Oslo. NKF har en liten, men resultatorientert administrasjon med stort engasjement og et godt arbeidsmiljø. Vi trenger nå en flink kollega med gode kunnskaper innen kommunalteknikk og kommunal virksomhet.
Vi søker en person med faglig bakgrunn innen byggesaksbehandling, planarbeid, bygg- og eiendomsforvaltning, teknisk infrastruktur, veiforvaltning eller vann og avløp og interesse for å arbeide innen foreningens arbeidsområder. Arbeidet gir en unik mulighet til å komme i kontakt med kommuner over hele landet og å være med å forme den faglige utviklingen.
I økende grad skjer arbeidet digitalt. NKF jobber med å utvikle verktøy og dele kunnskap i kommune-Norge, blant annet knyttet til bærekraftige løsninger og digitalisering av arbeidsoppgaver, -verktøy og -metoder.
Vi trenger nå en flink kollega med gode kunnskaper innen kommunalteknikk og kommunal virksomhet.
- Nettverk
- Facebook, LinkedIn
- Sektor
- Organisasjoner
- Lederkategori
- Leder
- Sted
- Tollbugata 8A, 0152 Oslo
- Hjemmekontor
- Delvis hjemmekontor
- Bransje
- Arbeidstaker- og arbeidsgiverorganisasjoner,
- IT - programvare,
- Organisasjoner
- Stillingsfunksjon
- Forretningsutvikling og strategi,
- IT utvikling / Systemarkitekt,
- Prosjektledelse
- Arbeidsspråk
- Norsk
Nøkkelord
digital, roadmaps, digitaltransformasjon, it løsninger, kommunal felles komponenter
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Kirsti Kierulf
- Stillingstittel
- Adm.Dir
- Mobil
- 97 19 11 28
- Kontaktperson
- Sindre Haarr
- Stillingstittel
- Kommunikasjonsrådgiver
Tollbugata 8A, 0152 Oslo